Hva trenger du for å lage en bleiekake?

Hva skal være med i en bleiekake og hvor mye koster det å lage den?

En bleiekake kan koste alt fra 100-1000 kroner. Kanskje mer også. Alt kommer an på hvor mye man ønsker å legge i den.Det man i hovedsak trenger er:

  • bleier (Helst i størrelse 2 slik at man vet de er passe til barnet)
  • små strikk
  • litt tråd
  • papp (skjæres ut i en sirkel for å sette kaka på)
  • Aluminiumsfolie
  • Maskeringsteip
  • pappen til tre doruller
  • 2-3 meter fint silkebånd.
  • Cellofan
  • Gavebånd
  • limpistol (evt. små nåler)

bleiekake2Jeg liker å slå litt på stortromma når jeg lager slike ting, for da blir det så utrolig gøy å gi den fra seg. Derfor lager jeg alltid ekstra detaljer som for eksempel “It´s a boy!” lappen du ser på bildet over.

bleiekake1Når kaka er ferdig kan den pyntes med små gaver som man ønsker å gi til den kommende babyen. I denne kaka har jeg puttet inn en bamserangle, en smokk, shampoo og babyolje, samt et par hjemmestrikkede babytøfler.

bleiekake4Mottakeren ble veldig fornøyd og jeg tror ikke det ble så hun rakk å bruke bleiene siden hun ikke ønsket å sprette kaka.

Leave a Reply

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

