Gavekorg til babyshower

I babyshoweren til min beste venninne ble det ikke til at jeg lagde bleiekaken, så da måtte jeg finne på noe annet i stedet. Idéen kommer fra min egen babyshower da jeg selv fikk en gave som denne, bare med annet innhold.

dsc01633
Denne gangen kjøpte jeg ei korg som senere kan brukes til oppbevaring av bleiene på badet. Korga er fylt med litt hjemmestrikk, noen bleier og en fødselstavle som jeg selv har laget. Som vanlig har jeg pyntet med cellofan og gavebånd.

dsc01600
Hentesettet ble strikket i nøytrale farger (just in case) og størrelsen er rundt 6 måneder om jeg ikke husker feil.

dsc01659I tillegg til gaven var det jeg som stod for å lage selskapsleker. Dette kan også lages for hånd om man ikke er god på data.

Selskapslek 1: Hvem gjetter riktig?
Her skal alle som deltar på babyshoweren fylle inn hvilken dato og klokkeslett de tror babyen kommer, hvor lang og tung babyen er og om den ligner mor eller far. Skjemaet tar mor vare på til etter fødselen, så kan man se hvem som kom nærmest riktig svar.

Selskapslek 2: Hvem kjenner MOR best?
Denne kunne gått begge veier for min del. Siden det er bestevenninnen min gjennom mange år det er snakk om burde jeg vite alt dette. Tror jeg klarte alle uten ett spørsmål, så det er innafor 🙂

Spørsmålene er som følger:

  1. Hva er hennes fulle navn?
  2. Når har hun fødselsdag?
  3. Er hun høyre- eller venstrehendt?
  4. Hva hater hun mest med graviditeten?
  5. Hva liker hun best med graviditeten?
  6. Hvilken farge har hun på øynene?
  7. Hvor ble hun født?
  8. Hva er yndlingsmaten hennes?
  9. Hvor mange barn vil hun ha?
  10. Når er terminatoen hennes?

skjermbilde-2016-10-11-kl-20-14-13
Grunnen til at fødselstavla ikke er riktig utfyllt er at babyen ikke hadde kommet til verden enda når den ble gitt i gave. Hun mottok selvfølgelig en ny plakat etter barnet ble født.

 

Leave a Reply

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

