Retro kommode DIY

På hytta til svigers har vi fått tildelt et eget rom som vi selv har fått æren av å pusse opp. Nå er det en stund siden rommet ble ferdig, men jeg har enda ikke funnet en passende kommode. Derfor bestemte jeg med for å ta saken i egene hender.

DSC02484
Denne kommoden fant jeg gratis på finn.no kun 10 minutter unna der jeg bor. Det er en etterligning av de populære teak kommodene, bare at denne er i furu. Ett av håndtakene var i tillegg ødelagt, men det gjorde ingen ting da jeg hadde andre planer for den ene skuffen uansett.

-DSC02636
På den øverste skuffen valgte jeg å fjerne det andre håndtaket også for så å sparkle dem igjen slik at hele skuffefronten ble glatt. De tre øverste skuffene er malt sort matt og tapetsert. Alle skuffer har limt gavepapir i bunn. Føtter og håndtak er hvitoljet slik at de passer med de andre møblene vi har på rommet.

-DSC02648
Resultatet ble perfekt for vår bruk og jeg har allerede lyst til å pusse opp fler kommoder.

Leave a Reply

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

